Nie mogę uruchomić waszego programu. Jaki jest powód?
Brak możliwości uruchomienia programu może wynikać z: 1. Zainstalowanego programu antywirusowego - najczęściej problem pojawia się po aktualizacji albo po zainstalowaniu nowego programu. Aby problem rozwiązać trzeba uruchomić program antywirusowy, przejść do opcji a...
Z jakiego powodu nie wczytują mi się dane z CEIDG?
Dane z CEiDG/GUS mogą nie wczytywać się z dwóch powodów: 1. Braku ważnej aktualizacji programu - należy skontaktować się z działem sprzedaży firmy Mega-Tech dostępnym pod numerem 513-253-253 i wykupić aktualizację. 2. Niedostępności usługi CEiDG - należy poczekać aż...
Jak przenieść program w wersji sieciowej jeżeli komputer jest jednocześnie serwerem?
Jeżeli posiadamy wersje sieciową i potrzebujemy przenieść program na inny komputer z komputera który jest serwerem w pierwszej kolejności musimy zrobić kopię bezpieczeństwa. Aby to uczynić wchodzimy w zakładkę "narzędzia" i wybieramy opcję "kopia bezpieczeństwa z...
Dodawanie programu Faktura Small Business do wyjątków w różnych programach antywirusowych
Opis jak dodać nasz program do wyjątków w najpopularniejszych programach antywirusowych. Avast Jeśli chcemy uniknąć komunikatów w czasie działania programu, należy wykluczyć plik w ustawieniach Osłony systemu plików; Osłony w czasie rzeczywistym ->Osłona systemu...
Liczenie podatku od ceny netto lub brutto
Poniżej sposoby jak liczymy podatek od ceny netto lub ceny brutto dla stawki VAT 23% Liczenie od ceny netto Podatek VAT = Cena netto * 1,23 Liczenie od ceny brutto Podatek VAT = (Cena brutto / 1,23) * 0,23 Uwaga! Zdarzają się kwoty brutto, z których jak wyliczymy...
Problem z aktualizacją programu
Czasem może wystąpić problem z automatyczną aktualizacją programu. Objawia się to tym, że program po aktualizacji uruchamia się ponownie w starej wersji. Poniżej przedstawiamy w punktach co należy zrobić, by program bez problemu się aktualizował. Należy się upewnić...
Przy wystawianiu dokumentów sprzedaży automatycznie rozlicza mi się faktura (w polu “do zapłaty” jest 0 mimo, że nie otrzymałem jeszcze przelewu).
Jeżeli przy wystawianiu dokumentów następuje automatyczne rozliczenie powinniśmy wejść w "ustawienia programu" a następnie w zakładkę "formy płatności". Tam należy sprawdzić czy opcja "autogenerowanie dokumentu kasowego" jest ustawiona na "nie" czy "tak". Jeżeli nie...
Co zrobić żeby klient automatycznie, po wystawieniu faktury, zapisywał się w bazie danych?
Klikamy ‘Nowa faktura’ i na dole okna ‘Dane nabywcy’ zaznaczamy checkbox ‘Dopisz nowego klienta do bazy klientów’.Wówczas każdy dodany abywca zapisze się w kartotece klientów.Inne podobne tematy
Mam wersję sieciową. Na żadnym ze stanowisk nie mogę uruchomić programu.
Jeżeli na żadnym ze stanowisk nie możemy uruchomić programu do faktur najprawdopodobniej nie mamy połączenia z serwerem albo podaliśmy błędne dane do logowania do serwera. Powinniśmy: 1. Sprawdzić czy mamy połączenie z internetem (nie dotyczy wersji sieciowej w której...
Zniknęły wszystkie faktury, co się stało?
Najbardziej prawdopodobnym powodem takiej sytuacji jest ustawiony filtr w prawym górnym rogu programu odpowiedzialny za wyświetlanie dokumentów w danym okresie. Wystarczy zmienić filtr na "bieżący rok" albo "maksymalny zakres dat" i wszystkie faktury powinny być...