eArchiwum – zdalna kopia bezpieczeństwa
100% bezpieczeństwa danych
Dane Twojej firmy jeszcze nigdy nie były tak bezpieczne!
Wystarczy uruchomić usługę eArchiwum i ustawić automatyczne wysyłanie kopii codziennie na serwer. Wówczas nawet awaria czy kradzież komputera nie będą skutkować utratą cennych danych. Kopia bezpieczeństwa danych na serwerze jest robiona codziennie, a każde archiwum jest szyfrowane indywidualnym hasłem i nikt nie ma do niego dostępu. W ramach rocznej licencji 1GB miejsca na serwerze jest darmowy. Jeśli potrzebujesz więcej przestrzeni, możesz ją dokupić w przystępnej cenie.
eArchiwum – czyli zdalna kopia bezpieczeństwa
Zdalna kopia bezpieczeństwa, to bardzo użyteczna funkcja programu, która pozwala na odzyskanie wprowadzonych do programu dokumentów oraz pozostałych danych w przypadku awarii, zawirusowania lub kradzieży komputera.Kopia bezpieczeństwa tworzy się i wysyła na serwer automatycznie, według zdefiniowanej wcześniej częstotliwości, więc nie musimy nawet o tym pamiętać. Natomiast wczytywanie ich jest niezwykle proste i wymaga zaledwie kilku kliknięć myszy. Już nie musisz martwić się o swoje dane. Wystarczy użyć darmowego pakietu 1GB w ramach licencji rocznej programu lub wykupić większy pakiet eArchiwum, żeby były one całkowicie bezpieczne!
Główne zalety eArchiwum
Kopia bezpieczeństwa jak sama nazwa wskazuje, to zabezpieczenie danych przedsiębiorstwa – dostęp do danych na serwerze ma tylko właściciel za pomocą unikalnego klucza, który jest tworzony podczas uruchamiania usługi. Pliki archiwum przechowywane na serwerze są zaszyfrowane, dzięki czemu wszystkie kopie są bezpieczne. Korzystanie z funkcji eArchiwum do minimum ogranicza utratę danych wskutek awarii, zainfekowania wirusem czy też kradzieży komputera.
Wygoda – kopia bezpieczeństwa tworzona jest z częstotliwością ustawioną przez użytkownika, będzie ona wykonywana automatycznie według ustalonego harmonogramu podczas zamykania programu.
Jak uruchomić eArchiwum
W celu uruchomienia eArchiwum wchodzimy w zakładkę Narzędzia -> Kopia bezpieczeństwa z funkcją eArchiwum
(dostępna w programie od wersji 2.1.9.9).
W polu Konfiguracja:
- wybieramy z jaką częstotliwością ma być robiona kopia
- wybieramy lokalizację kopii zapisywanej lokalnie na naszym komputerze
- możemy zaznaczyć/odznaczyć opcję powiadamiania o stworzeniu kopii przy zamykaniu programu
- możemy zaznaczyć opcję automatycznego wysyłania każdej stworzonej kopii do eArchiwum (zalecamy zaznaczenie tej opcji, żeby nie trzeba było wysyłać ręcznie).
wybieramy pakiet (14 dni testujesz za darmo) - podajemy NIP firmy (powinien pojawić się automatycznie)
- wpisujemy numer telefonu i adres e-mail (należy pamiętać, żeby podać prawidłowy numer i adres, gdyż będą one wymagane w celu odzyskania hasła dostępu do eArchiwum)
- klikamy „Utwórz eArchiwum”
- powinien pojawić się komunikat o poprawnym utworzeniu eArchiwum – oznacza pomyślne wykonanie zadania i możliwości korzystania ze zdalnej kopii bezpieczeństwa.
W tym czasie na maila zostaną wysłane 2 wiadomości:
- z fakturą PROformą na wykupienie usługi
- z hasłem dostępu do eArchiwum (zachowaj tego maila, bo hasło będzie potrzebne do ewentualnego zalogowania się do eArchiwum i odzyskania kopii).
Po uruchomieniu usługi, pojawi się żółte pole, a na nim informacje o ważności usługi, dostępnym miejscu oraz limicie transferu.
Znajdują się tu wszystkie kopie wykonane w programie z informacją o rozmiarze i dacie utworzenia. Kolumna „eArchiwum” informuje czykopia bezpieczeństwa jest wysłana na serwer czy nie, natomiast kolumna „Na dysku” mówi o tym czy kopia znajduje się lokalnie na dysku czy nie.
W kolumnie „Opcje” mamy możliwości wymienione po prawej stronie.
wysłania kopii z dysku do eArchiwum
pobrania kopii z eArchiwum na dysk lokalny
Na dole okna po prawej stronie znajduje się dodatkowo opcja „Wykonaj kopię”, która pozwala na stworzenie kopii w dowolnym momencie.
Jak pobrać kopię z eArchiwum w razie awarii, zawirusowania lub kradzieży komputera?
Wystarczy zainstalować i aktywować program, wejść w zakładkę Narzędzia -> Kopia bezpieczeństwa z funkcją eArchiwum, zalogować się używając NIPu firmy oraz hasła otrzymanego na maila podczas zakładania eArchiwum i wczytać aktualną kopię.
Jak odzyskać hasło dostępu do eArchiwum?
Kliknij „Zaloguj się do eArchiwum” -> wybierz „przypomnij hasło” i podaj adres mailowy wskazany przy tworzeniu eArchiwum. Jeśli adresy będą się zgadzać, otrzymasz maila z przypomnieniem hasła.