Jak przejść z wersji lokalnej na wersję sieciową?
Jeżeli potrzebujemy aby praca z naszym programem do wystawiania faktur odbywała się jednocześnie na kilku stanowiskach to wersja sieciowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Do wersji sieciowej niezbędny jest serwer i tutaj mamy dwie możliwości:
1. Serwerem jest jeden z komputerów w firmie.
2. Serwer zewnętrzny.
1. Jeżeli chcielibyśmy aby serwerem był jeden komputer w firmie musimy pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim aby wszystkie stanowiska mogły pracować w wersji sieciowej to komputer który jest serwerem musi być koniecznie włączony. Drugą niedogodnością jest to, że wszystkie komputery muszą znajdować się w tej samej sieci Wi-fi lub LAN. I ostatnią rzeczą o której należy pamiętać jest to, że jeżeli komputer który jest serwerem przestanie działać (uszkodzi się dysk, spali płyta główna czy będziemy zmuszeni przeinstalować system) nie będzie możliwości korzystania z programu co może wstrzymać pracę w firmie na kilka/kilkanaście godzin.
Jeżeli mimo wszystko chcemy używać tego typu wersji sieciowej pierwszym krokiem jest zainstalowanie serwera. W tym celu pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję “ten komputer będzie serwerem“. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (uzyskane podczas instalacji), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z wcześniej zainstalowanym serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. W polu nazwa serwera wpisujemy nazwę komputera na którym jest zainstalowany serwer. Po uzupełnieniu pozostałych pól klikamy na “podłącz do bazy“. Program uruchomi się ponownie podłączony do serwera.
2. Wersja z serwerem zewnętrznym jest zdecydowanie wygodniejsza i bezpieczniejsza. Pierwszym krokiem który powinniśmy uczynić jest zakup miejsca na serwerze. Cennik tutaj: https://www.mega-tech.com.pl/cennik/. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (wysłane na maila po zakupie miejsca na serwerze), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tam uzupełniamy wszystkie pola i klikamy na “podłącz do bazy“.
Inne podobne tematy
Jak wystawić fakturę w obcej walucie?
Wchodzimy w "Nowa Faktura" -> w polu "Płatność" -> "Faktura w walucie" wybieramy walutę z jaką chcemy wystawić fakturę (jeśli jest ona inna niż EUR, USD i GBP możemy zdefiniować dowolną klikając na "plusik") -> wybieramy kurs po jakim ma być przeliczona...
Jak wystawić fakturę zaliczkową?
Faktura zaliczkowa - jak wystawić ją w programie? Można to zrobić na dwa sposoby: 1. Z menu z lewej strony na oknie startowym klikamy Wystaw "Fakturę zaliczkową". Otworzy się okno do wystawiania faktury zaliczkowej. Należy wypełnić dane firmy oraz w oknie "pozycje na...
Export dokumentów sprzedaży do programu Subiekt (Rachmistrz GT, Rewizor GT, Rachmistrz Nexo, Rewizor Nexo)
W pierwszej kolejności wybieramy rodzaj dokumentów, walutę i w jakim rejestrze były zapisane, format exportu (Zalecamy korzystanie z ostatniego formatu. Więcej informacji) oraz za jaki okres chcemy wyexportować dokumenty. Następnie klikamy "Generuj".Teraz musimy...