Jak przejść z wersji lokalnej na wersję sieciową?

Jak przejść z wersji lokalnej na wersję sieciową?

Pomoc - Wersja sieciowa | 0 komentarzy

Jeżeli potrzebujemy aby praca z naszym programem do wystawiania faktur odbywała się jednocześnie na kilku stanowiskach to wersja sieciowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Do wersji sieciowej niezbędny jest serwer i tutaj mamy dwie możliwości:

1. Serwerem jest jeden z komputerów w firmie.
2. Serwer zewnętrzny.

1. Jeżeli chcielibyśmy aby serwerem był jeden komputer w firmie musimy pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim aby wszystkie stanowiska mogły pracować w wersji sieciowej to komputer który jest serwerem musi być koniecznie włączony. Drugą niedogodnością jest to, że wszystkie komputery muszą znajdować się w tej samej sieci Wi-fi lub LAN. I ostatnią rzeczą o której należy pamiętać jest to, że jeżeli komputer który jest serwerem przestanie działać (uszkodzi się dysk, spali płyta główna czy będziemy zmuszeni przeinstalować system) nie będzie możliwości korzystania z programu co może wstrzymać pracę w firmie na kilka/kilkanaście godzin.

Jeżeli mimo wszystko chcemy używać tego typu wersji sieciowej pierwszym krokiem jest zainstalowanie serwera. W tym celu pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję „tylko serwer„(chyba, że potrzebujemy jeszcze zainstalować program to wtedy „ten komputer będzie serwerem„). Po instalacji serwera, wchodzimy w „narzędzia” i klikamy na „migracja danych pomiędzy bazami„. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (uzyskane podczas instalacji), wybieramy plik accessowy „baza.mdb” i wciskamy „lokalna –> sieciowa„. Po migracji wchodzimy ponownie w „narzędzia” ale tym razem klikamy na „konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL„. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na „podłącz do bazy„. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z wcześniej zainstalowanym serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w „narzędzia” i klikamy „konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL„. W polu nazwa serwera wpisujemy nazwę komputera na którym jest zainstalowany serwer. Po uzupełnieniu pozostałych pól klikamy na „podłącz do bazy„. Program uruchomi się ponownie podłączony do serwera. 

2. Wersja z serwerem zewnętrznym jest zdecydowanie wygodniejsza i bezpieczniejsza. Pierwszym krokiem który powinniśmy uczynić jest zakup miejsca na serwerze. Cennik tutaj: https://www.mega-tech.com.pl/cennik/. Po instalacji serwera, wchodzimy w „narzędzia” i klikamy na „migracja danych pomiędzy bazami„. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (wysłane na maila po zakupie miejsca na serwerze), wybieramy plik accessowy „baza.mdb” i wciskamy „lokalna –> sieciowa„. Po migracji wchodzimy ponownie w „narzędzia” ale tym razem klikamy na „konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL„. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na „podłącz do bazy„. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w „narzędzia” i klikamy „konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL„. Tam uzupełniamy wszystkie pola i klikamy na „podłącz do bazy„. 

Inne podobne tematy

Jak wpisać PESEL do faktury?

Wpisanie numeru PESEL do faktury jest możliwe jeżeli faktura została już zapisana w programie oraz bezpośrednio z poziomu tworzenia nowej faktury. Jak wpisać PESEL do faktury? Wystarczy w polu "Dane nabywcy" wybrać z rozwijanej listy "PESEL" i w polu obok wpisać...

Oceń nas