Synchronizacja programu ze sklepem internetowym Shoper
Aby w pełni zsynchronizować program ze sklepem internetowym Shoper należy wykonać następujące kroki:
1. W pierwszej kolejności musimy sprawdzić czy mamy ważną aktualizację. Połączenie programu ze sklepem internetowym jest możliwe tylko przy opłaconej licencji programu.
2. Kolejnym krokiem jest utworzenie użytkownika z odpowiednimi uprawnieniami w panelu administracyjnym sklepu.
3. Po wykonaniu w/w czynności przechodzimy do konfiguracji programu. W tym celu celu wchodzimy w „ustawienia programu” i przechodzimy do zakładki „sklep internetowy”. Tutaj wybieramy rodzaj sklepu internetowego (w naszym przykładzie Shoper), wpisujemy adres naszego sklepu, utworzony login użytkownika i hasło (tworzone w punkcie 2). Klikamy na „test ustawień”. Jeżeli wszystkie dane wpisaliśmy poprawnie test ustawień powinien zakończyć się sukcesem.
4. Teraz możemy przejść do zakładki „sklep internetowy” a następnie klikamy na „synchronizuj”.
Synchronizacja elementów danego typu polega na:
- nie zmieniaj – pominięcie kroku c),
- aktualizuj lokalnie – krok c) będzie aktualizować elementy w programie danymi ze sklepu,
- aktualizuj w sklepie – krok c) będzie aktualizować elementy w sklepie danymi z programu.
Niepołączone– te opcje odnoszą się do kroku d):
- importuj ze sklepu – w kroku d) nastąpi utworzenie w programie elementów niepołączonych ze sklepu,
- eksportuj do sklepu – w kroku d) nastąpi utworzenie w sklepie elementów niepołączonych z programem,
- usuń ze sklepu – w kroku d) nastąpi usunięcie w sklepie elementów niepołączonych.
Nie można równocześnie zaznaczyć opcji „importuj ze sklepu” i „usuń ze sklepu”.
Od powyższych opisów są wyjątki, spisane poniżej:
- kategorii, opcje nazywają się nieco inaczej i nie ma możliwości ich zmiany – wynika to z ograniczeń sklepu. Można jedynie pobrać wszystkie kategorie od nowa.
- stawek VAT, niemożliwa jest ich zdalna edycja / tworzenie w sklepie przez program. W tym celu należy użyć panelu administracyjnego sklepu.
- zdjęć połączonych produktów, możliwa jest jedynie aktualizacja nazwy i kolejności zdjęć.
Dodatkowo występują następujące ograniczenia:
- dla dowolnego elementu, aby kroki b)-d) mogły się wykonać, krok a) musi wykonać się bez błędów,
- aby synchronizacja produktów mogła się wykonać, poprzednia synchronizacja: jednostek miary, kategorii, producentów i stawek VAT musi wykonać się bez błędów,
- aby synchronizacja zdjęć połączonych produktów mogła się wykonać, poprzednia synchronizacja produktów musi wykonać się bez błędów.
Teraz możemy w pełni cieszyć się modułem „Sklep internetowy”.
Inne podobne tematy
Jak pobrać zamówienia ze sklepu internetowego?
Aby pobrać zamówienia za sklepu internetowego musimy przejść do zakładki "oferty/zamówienia dla klientów" i z lewego panelu wybrać "pobierz zamówienia". Pojawi się nam okienko za pomocą którego możemy wybrać sposób pobierania zamówień. Zaznaczamy jedną z trzech opcji...
Zniknęły wszystkie faktury, co się stało?
Najbardziej prawdopodobnym powodem takiej sytuacji jest ustawiony filtr w prawym górnym rogu programu odpowiedzialny za wyświetlanie dokumentów w danym okresie. Wystarczy zmienić filtr na "bieżący rok" albo "maksymalny zakres dat" i wszystkie faktury powinny być...
Jak odzyskać hasło do programu
Jeżeli zastanawiasz się jak odzyskać hasło do programu jedyną możliwością jest skontaktowanie się z pracownikiem pomocy technicznej dostępnego pod numerem 513-253-253. Po weryfikacji danych hasło zostanie wykasowane i będzie można ustawić nowe.Inne podobne...


