+48 513 253 253 biuro@mega-tech.com.pl

Synchronizacja programu ze sklepem internetowym Shoper

Synchronizacja programu ze sklepem internetowym Shoper

Pomoc - Integracja – shoper | 0 komentarzy

Aby w pełni zsynchronizować program ze sklepem internetowym Shoper należy wykonać następujące kroki:

1. W pierwszej kolejności musimy sprawdzić czy mamy ważną aktualizację. Połączenie programu ze sklepem internetowym jest możliwe tylko przy opłaconej licencji programu.
2. Kolejnym krokiem jest utworzenie użytkownika z odpowiednimi uprawnieniami w panelu administracyjnym sklepu.
3. Po wykonaniu w/w czynności przechodzimy do konfiguracji programu. W tym celu celu wchodzimy w „ustawienia programu” i przechodzimy do zakładki „sklep internetowy”. Tutaj wybieramy rodzaj sklepu internetowego (w naszym przykładzie Shoper), wpisujemy adres naszego sklepu, utworzony login użytkownika i hasło (tworzone w punkcie 2). Klikamy na „test ustawień”. Jeżeli wszystkie dane wpisaliśmy poprawnie test ustawień powinien zakończyć się sukcesem.
4. Teraz możemy przejść do zakładki „sklep internetowy” a następnie klikamy na „synchronizuj”.

Synchronizacja elementów danego typu polega na:

a) pobraniu ze sklepu wszystkich lub ostatnio utworzonych (zależnie od wyboru opcji) elementów ze sklepu,
b) połączeniu elementów jeszcze niepołączonych w programie z niepołączonymi ze sklepu według ustalonego kryterium (widocznego w oknie opcji, np. dla produktów będzie to łączenie po nazwie i kodzie towaru),
c) aktualizacja właściwości elementów połączonych (krok opcjonalny, można wybrać „kierunek” aktualizacji, czyli czy aktualizacja będzie w sklepie czy w programie),
d) utworzenie w programie i / lub w sklepie elementów niepołączonych lub być może usunięcie (tylko po stronie sklepu) (krok opcjonalny, zależny od opcji). Spis opcji (nie zawsze wszystkie są dostępne, wynika to z ograniczeń sklepu): wykrywaj zmienione i usunięte (pobierz wszystko) – opcja ta odnosi się do kroku a) i pozwala wybrać czy powinny zostać pobrane wszystkie elementy. Jej niezaznaczenie znacząco przyśpieszy działanie synchronizacji, ale elementy uprzednio pobrane ze sklepu, a w międzyczasie tam zmienione lub usunięte, mogą nie zostać „zauważone” przez program. W razie wątpliwości należy tę opcję zaznaczyć. 
Właściwości połączonych – te opcje odnoszą się do kroku c):
  • nie zmieniaj – pominięcie kroku c),
  • aktualizuj lokalnie – krok c) będzie aktualizować elementy w programie danymi ze sklepu,
  • aktualizuj w sklepie – krok c) będzie aktualizować elementy w sklepie danymi z programu.
Dodatkowo w produktach, jeśli będzie zaznaczona którakolwiek opcja oprócz „nie zmieniaj”, można kliknąć w przycisk „wybierz…”, aby w oknie wyboru właściwości produktu wybrać, które dokładnie właściwości mają być aktualizowane.

Niepołączone– te opcje odnoszą się do kroku d):

  • importuj ze sklepu – w kroku d) nastąpi utworzenie w programie elementów niepołączonych ze sklepu,
  • eksportuj do sklepu – w kroku d) nastąpi utworzenie w sklepie elementów niepołączonych z programem,
  • usuń ze sklepu – w kroku d) nastąpi usunięcie w sklepie elementów niepołączonych.

Nie można równocześnie zaznaczyć opcji „importuj ze sklepu” i „usuń ze sklepu”.

Od powyższych opisów są wyjątki, spisane poniżej:

W przypadku:
  • kategorii, opcje nazywają się nieco inaczej i nie ma możliwości ich zmiany – wynika to z ograniczeń sklepu. Można jedynie pobrać wszystkie kategorie od nowa.
  • stawek VAT, niemożliwa jest ich zdalna edycja / tworzenie w sklepie przez program. W tym celu należy użyć panelu administracyjnego sklepu.
  • zdjęć połączonych produktów, możliwa jest jedynie aktualizacja nazwy i kolejności zdjęć.

Dodatkowo występują następujące ograniczenia:

  • dla dowolnego elementu, aby kroki b)-d) mogły się wykonać, krok a) musi wykonać się bez błędów,
  • aby synchronizacja produktów mogła się wykonać, poprzednia synchronizacja: jednostek miary, kategorii, producentów i stawek VAT musi wykonać się bez błędów,
  • aby synchronizacja zdjęć połączonych produktów mogła się wykonać, poprzednia synchronizacja produktów musi wykonać się bez błędów.

Teraz możemy w pełni cieszyć się modułem „Sklep internetowy”.

Inne podobne tematy

Jak przenieść program na inny komputer?

W celu przeniesienia programu na inny komputer wystarczy skopiować cały katalog MEGA-TECH (domyślnie znajdujący się on na dysku C:\) na nośnik, np. płytę CD czy pendrive`a i  później z tego nośnika skopiować na drugi komputer. Po przekopiowaniu należy sprawdzić czy...

Jak odzyskać kod aktywacyjny do programu?

Kod aktywacyjny do programu znajduje się w zakładce "Firma" -> '"Aktywacja programu". W przypadku braku dostępu do aplikacji, można znaleźć go na fakturze zakupu. Jeżeli mają Państwo problem z odnalezieniem faktury za program, nie pozostaje nic innego jak...