KSeF – jak skonfigurować program do faktur

Pomoc - KSeF - Krajowy System e-Faktur | 0 komentarzy

Krajowy System e-Faktur to kolejna rewolucja, z którą muszą się zmierzyć zarówno przedsiębiorcy, jak i twórcy aplikacji. Nasze programy do faktur zostały rozbudowane o moduł KSeF, dzięki czemu Użytkownicy będą mogli wysyłać dokumenty bezpośrednio do KSeF. Obowiązek wysyłki dokumentów ma wejść w życie już w połowie 2024r.

UWAGA: Moduł KSeF jest obecnie w formie testowej. Można nawiązać połączenie w środowisku Testowym lub Demo. Pozwala nam to na przetestowanie systemu i zapoznanie się z mechanizmem jego działania bez konsekwencji podatkowych. Wersja produkcyjna zostanie udostępniona kilka tygodni przed wejściem obowiązku wysyłania faktur. Obecnie przewidywana data to 1 lipca 2024r., ale może ona ulec zmianie.

Krok po kroku: Jak skonfigurować wysyłanie dokumentów do KSeF w naszym programie?
1. Klikamy na zakładkę “Ustawienia”.
2. Następnie klikamy w ikonę “KSeF”.
3. Przechodzimy do właściwej konfiguracji. Poniżej znajduje się opis funkcji i kolejność ustawienia.

1. W tym miejscu ustawiamy środowisko API. Obecnie mamy do wyboru:

Testowefaktury są wysyłane do środowiska testowego, co nie ponosi za sobą żadnych konsekwencji podatkowych

Demo – faktury są wysyłane i widoczne w KSeF przez jakiś czas, a następnie znikają i możemy ponownie wysłać te same dokumenty

Moduł KSeF jest obecnie w fazie testów, dlatego nie ma jeszcze możliwości wyboru środowiska produkcyjnego, które będzie działać finalnie jak KSeF wejdzie w życie.

2. W celu nawiązania połączenia musimy nadać uprawnienia i wygenerować do tego token. Jak wygenerować token

3. Po uzyskaniu tokena, przechodzimy do wprowadzenia go. Token możemy przypisać jeden dla całej firmy lub utworzyć kilka tokenów i przypisać je poszczególnym użytkownikom.

4. Tutaj możemy zdefiniować z jaką częstotliwością mają się odświeżać statusy dokumentów (czy zostały wysłane i czy zostały odebrane). Nie zaleca się ustawiać poniżej 45 sek.

5. Mamy następujące możliwości wyboru sposobu wysyłania faktur do KSeF:

Ręczenie – sami decydujemy, kiedy chcemy wysłać dokumenty (w celu wysłania klikamy prawym klawiszem myszy na dokumencie i wybieramy ‘Wyślij do KSeF’)

Automatycznie z opóźnieniem po zapisaniu dokumentu – po wybraniu tej opcji i ustawieniu czasu opóźnienia, program sam wyśle dokumenty po zapisaniu i odliczeniu czasu, który ustawiliśmy (przykład: jeżeli ustawimy 600sek, to faktura zostanie wysłana do KSeF po zapisaniu dokumentu i upłynięciu 10 minut)

Automatycznie i czekaj na potwierdzenie – po zapisaniu faktury, program automatycznie przystąpi do wysłania jej do KSeF i będzie czekał na potwierdzenie przyjęcia (tym czasie nie będzie można nic robić w programie)

Podczas zamykania programu – w trakcie zamykania programu wyświetli się okno z informacją o niewysłanych dokumentach z możliwością zatwierdzenia ich wysyłki lub anulowania.

6. Przycisk za pomocą którego nawiązujemy połączenie z KSeF. Po naciśnięciu go można chwilę poczekać aż połączenie zostanie nawiązane lub zapisać ustawienia i uruchomić program ponownie.

4. Jeżeli wszystkie ustawienia zostały poprawnie skonfigurowane, to w głównym oknie programu powinna pojawić się informacja o aktywnym połączeniu z KSeF.

Inne podobne tematy