KSeF – jak skonfigurować program do faktur
Krajowy System e-Faktur to kolejna rewolucja, z którą muszą się zmierzyć zarówno przedsiębiorcy, jak i twórcy aplikacji. Nasze programy do faktur zostały rozbudowane o moduł KSeF, dzięki czemu Użytkownicy będą mogli wysyłać dokumenty bezpośrednio do KSeF. Obowiązek wysyłki dokumentów ma wejść w życie już w połowie 2024r.
UWAGA: Moduł KSeF jest obecnie w formie testowej. Można nawiązać połączenie w środowisku Testowym lub Demo. Pozwala nam to na przetestowanie systemu i zapoznanie się z mechanizmem jego działania bez konsekwencji podatkowych. Wersja produkcyjna zostanie udostępniona kilka tygodni przed wejściem obowiązku wysyłania faktur. Obecnie przewidywana data to 1 lipca 2024r., ale może ona ulec zmianie.



1. W tym miejscu ustawiamy środowisko API. Obecnie mamy do wyboru:
Testowe – faktury są wysyłane do środowiska testowego, co nie ponosi za sobą żadnych konsekwencji podatkowych
Demo – faktury są wysyłane i widoczne w KSeF przez jakiś czas, a następnie znikają i możemy ponownie wysłać te same dokumenty
Moduł KSeF jest obecnie w fazie testów, dlatego nie ma jeszcze możliwości wyboru środowiska produkcyjnego, które będzie działać finalnie jak KSeF wejdzie w życie.
2. W celu nawiązania połączenia musimy nadać uprawnienia i wygenerować do tego token. Jak wygenerować token
3. Po uzyskaniu tokena, przechodzimy do wprowadzenia go. Token możemy przypisać jeden dla całej firmy lub utworzyć kilka tokenów i przypisać je poszczególnym użytkownikom.
4. Tutaj możemy zdefiniować z jaką częstotliwością mają się odświeżać statusy dokumentów (czy zostały wysłane i czy zostały odebrane). Nie zaleca się ustawiać poniżej 45 sek.
5. Mamy następujące możliwości wyboru sposobu wysyłania faktur do KSeF:
Ręczenie – sami decydujemy, kiedy chcemy wysłać dokumenty (w celu wysłania klikamy prawym klawiszem myszy na dokumencie i wybieramy ‘Wyślij do KSeF’)
Automatycznie z opóźnieniem po zapisaniu dokumentu – po wybraniu tej opcji i ustawieniu czasu opóźnienia, program sam wyśle dokumenty po zapisaniu i odliczeniu czasu, który ustawiliśmy (przykład: jeżeli ustawimy 600sek, to faktura zostanie wysłana do KSeF po zapisaniu dokumentu i upłynięciu 10 minut)
Automatycznie i czekaj na potwierdzenie – po zapisaniu faktury, program automatycznie przystąpi do wysłania jej do KSeF i będzie czekał na potwierdzenie przyjęcia (tym czasie nie będzie można nic robić w programie)
Podczas zamykania programu – w trakcie zamykania programu wyświetli się okno z informacją o niewysłanych dokumentach z możliwością zatwierdzenia ich wysyłki lub anulowania.
6. Przycisk za pomocą którego nawiązujemy połączenie z KSeF. Po naciśnięciu go można chwilę poczekać aż połączenie zostanie nawiązane lub zapisać ustawienia i uruchomić program ponownie.

Inne podobne tematy
Brak możliwości zapisania dokumentu
Problemem jest jedna z aktualizacji systemu operacyjnego o numerze KB4484127 (office 2007/2010) lub KB4484119 (office 2013) lub KB4484113 (office 2016), Microsoft przekonuje, że wie o istnieniu problemu i jest w trakcie usuwania jego skutków. Na chwilę obecną...
Co zrobić jak nie mamy wglądu do wystawionych dokumentów
Co zrobić gdy "znikną faktury"?. Najczęściej jest to związane z widocznością samych dokumentów lub też z brakiem uprawnień co do samego wglądu w dokumenty. W pierwszej kolejności prosimy zalogować się na użytkownika ‘admin’ i sprawdzić jaki został ustawiony zakres...
Jak wpisać PESEL do faktury?
Wpisanie numeru PESEL do faktury jest możliwe jeżeli faktura została już zapisana w programie oraz bezpośrednio z poziomu tworzenia nowej faktury. Jak wpisać PESEL do faktury? Wystarczy w polu "Dane nabywcy" wybrać z rozwijanej listy "PESEL" i w polu obok wpisać...