Jak przenieść program w wersji sieciowej jeżeli komputer jest jednocześnie serwerem?
Jeżeli posiadamy wersje sieciową i potrzebujemy przenieść program na inny komputer z komputera który jest serwerem w pierwszej kolejności musimy zrobić kopię bezpieczeństwa. Aby to uczynić wchodzimy w zakładkę “narzędzia” i wybieramy opcję “kopia bezpieczeństwa z funkcją e-archiwum”.
Tworzymy kopię i kopiujemy ją na dysk zewnętrzny(np. pendrive). Następnie już na nowym komputerze pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję “ten komputer będzie serwerem”. Po instalacji programu i serwera przenosimy wcześniej zrobioną kopię do folderu archiwum(domyślnie znajduję się na dysku C w folderze Mega-Tech/Faktura Small Business).
Uruchamiamy funkcję “kopia bezpieczeństwa z funkcją e-archiwum” i przywracamy kopię. Teraz pozostaje nam tylko zmienić nazwę serwera na pozostałych komputerach(nazwa serwera to nazwa komputera albo jego ip). Jeżeli okazałoby się, że nadal nie możemy połączyć się z bazą na końcówkach musimy jeszcze poprawić login, hasło i nazwę bazy(dane te uzyskamy podczas instalacji serwera).
Tym sposobem proces przeniesienia serwera na inny komputer można uznać za zakończony.
Inne podobne tematy
Problem z aktualizacją programu
Czasem może wystąpić problem z automatyczną aktualizacją programu. Objawia się to tym, że program po aktualizacji uruchamia się ponownie w starej wersji. Poniżej przedstawiamy w punktach co należy zrobić, by program bez problemu się aktualizował. Należy się upewnić...
Przy wystawianiu dokumentów sprzedaży automatycznie rozlicza mi się faktura (w polu “do zapłaty” jest 0 mimo, że nie otrzymałem jeszcze przelewu).
Jeżeli przy wystawianiu dokumentów następuje automatyczne rozliczenie powinniśmy wejść w "ustawienia programu" a następnie w zakładkę "formy płatności". Tam należy sprawdzić czy opcja "autogenerowanie dokumentu kasowego" jest ustawiona na "nie" czy "tak". Jeżeli nie...
Co zrobić żeby klient automatycznie, po wystawieniu faktury, zapisywał się w bazie danych?
Klikamy ‘Nowa faktura’ i na dole okna ‘Dane nabywcy’ zaznaczamy checkbox ‘Dopisz nowego klienta do bazy klientów’.Wówczas każdy dodany abywca zapisze się w kartotece klientów.Inne podobne tematy