Jak przejść z wersji lokalnej na wersję sieciową?
Jeżeli potrzebujemy aby praca z naszym programem do wystawiania faktur odbywała się jednocześnie na kilku stanowiskach to wersja sieciowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Do wersji sieciowej niezbędny jest serwer i tutaj mamy dwie możliwości:
1. Serwerem jest jeden z komputerów w firmie.
2. Serwer zewnętrzny.
1. Jeżeli chcielibyśmy aby serwerem był jeden komputer w firmie musimy pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim aby wszystkie stanowiska mogły pracować w wersji sieciowej to komputer który jest serwerem musi być koniecznie włączony. Drugą niedogodnością jest to, że wszystkie komputery muszą znajdować się w tej samej sieci Wi-fi lub LAN. I ostatnią rzeczą o której należy pamiętać jest to, że jeżeli komputer który jest serwerem przestanie działać (uszkodzi się dysk, spali płyta główna czy będziemy zmuszeni przeinstalować system) nie będzie możliwości korzystania z programu co może wstrzymać pracę w firmie na kilka/kilkanaście godzin.
Jeżeli mimo wszystko chcemy używać tego typu wersji sieciowej pierwszym krokiem jest zainstalowanie serwera. W tym celu pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję “ten komputer będzie serwerem“. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (uzyskane podczas instalacji), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z wcześniej zainstalowanym serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. W polu nazwa serwera wpisujemy nazwę komputera na którym jest zainstalowany serwer. Po uzupełnieniu pozostałych pól klikamy na “podłącz do bazy“. Program uruchomi się ponownie podłączony do serwera.
2. Wersja z serwerem zewnętrznym jest zdecydowanie wygodniejsza i bezpieczniejsza. Pierwszym krokiem który powinniśmy uczynić jest zakup miejsca na serwerze. Cennik tutaj: https://www.mega-tech.com.pl/cennik/. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (wysłane na maila po zakupie miejsca na serwerze), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tam uzupełniamy wszystkie pola i klikamy na “podłącz do bazy“.
Inne podobne tematy
Jak przenieść program na inny komputer?
Dla wersji jednostanowiskowej: W celu przeniesienia programu na inny komputer dla wersji 2.1.x.x oraz 3.0.x.x. Należy skopiować cały folder MEGA-TECH (domyślnie znajdujący się on na dysku C:\) na nośnik, np. dysk zewnętrzny czy pendrive i później z tego nośnika...
Jak odzyskać kod aktywacyjny do programu?
Kod aktywacyjny do programu znajduje się w zakładce "Firma" -> '"Aktywacja programu". W przypadku braku dostępu do aplikacji, można znaleźć go na fakturze zakupu. Jeżeli mają Państwo problem z odnalezieniem faktury za program, nie pozostaje nic innego jak...
Błąd – System operacyjny nie jest obecnie skonfigurowany
W związku z wypuszczeniem nowej wersji offica 365 (2016) nasz i inne programy korzystające z bazy Access mogą mieć problem z połączeniem się do bazy. W celu naprawienia problemu, prosimy o zainstalowanie „Microsoft Access Database Engine” który można pobrać z naszej...