Jak przejść z wersji lokalnej na wersję sieciową?
Jeżeli potrzebujemy aby praca z naszym programem do wystawiania faktur odbywała się jednocześnie na kilku stanowiskach to wersja sieciowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Do wersji sieciowej niezbędny jest serwer i tutaj mamy dwie możliwości:
1. Serwerem jest jeden z komputerów w firmie.
2. Serwer zewnętrzny.
1. Jeżeli chcielibyśmy aby serwerem był jeden komputer w firmie musimy pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim aby wszystkie stanowiska mogły pracować w wersji sieciowej to komputer który jest serwerem musi być koniecznie włączony. Drugą niedogodnością jest to, że wszystkie komputery muszą znajdować się w tej samej sieci Wi-fi lub LAN. I ostatnią rzeczą o której należy pamiętać jest to, że jeżeli komputer który jest serwerem przestanie działać (uszkodzi się dysk, spali płyta główna czy będziemy zmuszeni przeinstalować system) nie będzie możliwości korzystania z programu co może wstrzymać pracę w firmie na kilka/kilkanaście godzin.
Jeżeli mimo wszystko chcemy używać tego typu wersji sieciowej pierwszym krokiem jest zainstalowanie serwera. W tym celu pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję “ten komputer będzie serwerem“. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (uzyskane podczas instalacji), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z wcześniej zainstalowanym serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. W polu nazwa serwera wpisujemy nazwę komputera na którym jest zainstalowany serwer. Po uzupełnieniu pozostałych pól klikamy na “podłącz do bazy“. Program uruchomi się ponownie podłączony do serwera.
2. Wersja z serwerem zewnętrznym jest zdecydowanie wygodniejsza i bezpieczniejsza. Pierwszym krokiem który powinniśmy uczynić jest zakup miejsca na serwerze. Cennik tutaj: https://www.mega-tech.com.pl/cennik/. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (wysłane na maila po zakupie miejsca na serwerze), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tam uzupełniamy wszystkie pola i klikamy na “podłącz do bazy“.
Inne podobne tematy
Synchronizacja programu ze sklepem internetowym Shoper
Aby w pełni zsynchronizować program ze sklepem internetowym Shoper należy wykonać następujące kroki: 1. W pierwszej kolejności musimy sprawdzić czy mamy ważną aktualizację. Połączenie programu ze sklepem internetowym jest możliwe tylko przy opłaconej licencji...
Zniknęły wszystkie faktury, co się stało?
Najbardziej prawdopodobnym powodem takiej sytuacji jest ustawiony filtr w prawym górnym rogu programu odpowiedzialny za wyświetlanie dokumentów w danym okresie. Wystarczy zmienić filtr na "bieżący rok" albo "maksymalny zakres dat" i wszystkie faktury powinny być...
Jak odzyskać hasło do programu
Jeżeli zastanawiasz się jak odzyskać hasło do programu jedyną możliwością jest skontaktowanie się z pracownikiem pomocy technicznej dostępnego pod numerem 513-253-253. Po weryfikacji danych hasło zostanie wykasowane i będzie można ustawić nowe.Inne podobne...