Jak przejść z wersji lokalnej na wersję sieciową?
Jeżeli potrzebujemy aby praca z naszym programem do wystawiania faktur odbywała się jednocześnie na kilku stanowiskach to wersja sieciowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Do wersji sieciowej niezbędny jest serwer i tutaj mamy dwie możliwości:
1. Serwerem jest jeden z komputerów w firmie.
2. Serwer zewnętrzny.
1. Jeżeli chcielibyśmy aby serwerem był jeden komputer w firmie musimy pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim aby wszystkie stanowiska mogły pracować w wersji sieciowej to komputer który jest serwerem musi być koniecznie włączony. Drugą niedogodnością jest to, że wszystkie komputery muszą znajdować się w tej samej sieci Wi-fi lub LAN. I ostatnią rzeczą o której należy pamiętać jest to, że jeżeli komputer który jest serwerem przestanie działać (uszkodzi się dysk, spali płyta główna czy będziemy zmuszeni przeinstalować system) nie będzie możliwości korzystania z programu co może wstrzymać pracę w firmie na kilka/kilkanaście godzin.
Jeżeli mimo wszystko chcemy używać tego typu wersji sieciowej pierwszym krokiem jest zainstalowanie serwera. W tym celu pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję “ten komputer będzie serwerem“. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (uzyskane podczas instalacji), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z wcześniej zainstalowanym serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. W polu nazwa serwera wpisujemy nazwę komputera na którym jest zainstalowany serwer. Po uzupełnieniu pozostałych pól klikamy na “podłącz do bazy“. Program uruchomi się ponownie podłączony do serwera.
2. Wersja z serwerem zewnętrznym jest zdecydowanie wygodniejsza i bezpieczniejsza. Pierwszym krokiem który powinniśmy uczynić jest zakup miejsca na serwerze. Cennik tutaj: https://www.mega-tech.com.pl/cennik/. Po instalacji serwera, wchodzimy w “narzędzia” i klikamy na “migracja danych pomiędzy bazami“. W tym oknie wypełniamy parametry serwera (wysłane na maila po zakupie miejsca na serwerze), wybieramy plik accessowy “baza.mdb” i wciskamy “lokalna –> sieciowa“. Po migracji wchodzimy ponownie w “narzędzia” ale tym razem klikamy na “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tutaj wpisujemy wszystkie dane i klikamy na “podłącz do bazy“. Nasz program uruchomi się ponownie ale już będzie połączony z serwerem. Teraz pozostaje nam skonfigurować pozostałe stanowiska. Na każdym z nich wchodzimy w “narzędzia” i klikamy “konfiguracja połączenia z bazą sieciową MySQL“. Tam uzupełniamy wszystkie pola i klikamy na “podłącz do bazy“.
Inne podobne tematy
Jak wygenerować JPK
Firma MEGA-TECH wyszła naprzeciw potrzebom klientów i dostosowała swoje programy do zmieniających się przepisów, w tym pod Jednolity Plik Kontrolny. U nas program do fakturowania z JPK pozwala szybko i prosto przygotowanać JPK faktury jak i wypełnic obowiązki...
Generowanie ewidencja sprzedaży Vat
Ewidencja sprzedaży prowadzonej przez podatników czynnych oraz zwolnionych z VAT od towarów i usług to jeden z obowiązków należących do osób prowadzących działalność gospodarczą. Czynni podatnicy VAT, jak i podmioty zwolnione od podatku od towarów i usług są...
Potrzebuje wyeksportować dane klientów do pliku. Jak to zrobić?
Aby wyeksportować klientów do pliku musimy wejść w zakładkę "klienci", następnie zaznaczyć tych klientów których chcemy wyeksportować i kliknąć "eksportuj do excel", "eksportuj do html" lub "eksportuj do csv". Uwaga! Podczas eksportu kopiowane są te dane, które są...