praia-online

Korzystasz z programu na kliku stanowiskach i chciałbyś mieć wspólną bazę danych?

Wystarczy odpowiednia ilość licencji na program do faktur Faktura Small Business lub Faktura Small Business Handel, internet i baza na zewnętrznym serwerze. Taką bazę można wykupić u nas. Kosztuje to tylko 200zł netto/rok (czyli niecałe 17zł miesięcznie), a dane są bezpieczne i aktualizowane na bieżąco na każdym podłączonym stanowisku.

Co zrobić, żeby uruchomić wersję sieciową?

  • Zamów bazę danych MySQL od razu podczas składania zamówienia na licencję na program lub zgłoś się do nas telefonicznie bądź mailowo. Po otrzymaniu wpłaty, na wskazanego maila prześlemy konfigurację do bazy. W celu konfiguracji połączenia należy wejść w ikonę Dane Twojej Firmy -> Podłącz do bazy sieciowej, a następnie:
  • zaznaczyć checkbox Włącz wersję sieciową,
  • zaznaczy chceckbox Włącz szyfrowane połączenie SSL,
  • uzupełnić wymagane pola (nazwa serwera, login, hasło, nazwa bazy) według przesłanych na maila danych,
  • kodowanie bazy zostawić puste,
  • port ustawić na 3306,
  • kliknąć Podłącz do bazy sieciowej.

Powinna pojawić się informacja o poprawnym połączeniu z bazą. Jeśli wyskoczy jakiś błąd, należy upewnić się czy wszystkie pola są wypełnione poprawnie i spróbować połączyć się jeszcze raz.
Po ponownym uruchomieniu w programie nie będzie żadnych danych. Jeśli program działał wcześniej w wersji lokalnej, możemy zaimportować dane do wersji sieciowej.

Jak to zrobić?

  • wpisujemy NIP firmy,
  • ponownie klikamy Podłącz do bazy sieciowej,
  • następnie klikamy Migracja danych pomiędzy bazami,
  • krok 1 mamy już za sobą, więc przechodzimy do kroku 2 i wybieramy plik programu Access, który chcemy wczytać (domyślnie jest to plik baza.mdb i znajduje się w katalogu MEGA-TECH na dysku C),
  • przechodzimy do kroku 3 i wskazujemy kierunek exportu, czyli ‘lokalna -> sieciowa’.

Jeśli wyskoczy jakiś błąd, należy upewnić się czy wskazaliśmy odpowiedni plik. Jeśli dane zostaną zaimportowane poprawnie, otrzymamy odpowiedni komunikat. Możemy upewnić się czy w programie są wszystkie dokumenty, klienci i towary itp.
W celu korzystania z tej samej bazy na pozostałych stanowiskach, w ten sam sposób konfigurujemy połączenie z bazą, ale nie robimy już migracji. Wszystkie dane powinny pojawić się w programie zaraz po podłączeniu do bazy.

Regulamin usługi