earchiwum

eArchiwum – czyli zdalna kopia bezpieczeństwa

Funkcja ta pozwala na odzyskanie wprowadzonych do programu dokumentów oraz pozostałych danych w przypadku awarii, zawirusowania lub kradzieży komputera. Kopie tworzą się i wysyłają na serwer automatycznie, według zdefiniowanej wcześniej częstotliwości, więc nie musimy nawet o tym pamiętać. Zaś wczytywanie ich jest niezwykle proste i wymaga zaledwie kilku kliknięć myszy. Już nie musisz martwić się o swoje dane. Wystarczy użyć darmowego pakietu 1GB w ramach licencji rocznej programu lub wykupić większy pakiet eArchiwum, żeby były one całkowicie bezpieczne!

Regulamin usługi

Broszura o eArchiwum

Główne zalety eArchiwum

Bezpieczeństwo – dostęp do danych na serwerze ma tylko właściciel za pomocą swojego unikalnego klucza, który jest tworzony podczas uruchamiania usługi. Pliki archiwum przechowywane na serwerze są zaszyfrowane, dzięki czemu Twoje kopie są bezpieczne. Korzystanie z funkcji eArchiwum do minimum ogranicza utratę danych wskutek awarii, zainfekowania wirusem czy też kradzieży komputera.

Wygoda – dzięki możliwości ustawienia częstotliwości tworzenia kopii, będzie ona wykonywana automatycznie według ustalonego harmonogramu podczas zamykania programu.

Instrukcja obsługi eArchiwum

W celu uruchomienia eArchiwum wchodzimy w zakładkę Narzędzia -> Kopia bezpieczeństwa z funkcją eArchiwum
(dostępna w programie od wersji 2.1.9.9).

Sekcja – Konfiguracja

earchiwum-konfiguracja

W tym polu:

  • wybieramy z jaką częstotliwością ma być robiona kopia,
  • wybieramy lokalizację kopii zapisywanej lokalnie na naszym komputerze,
  • możemy zaznaczyć/odznaczyć opcję powiadamiania o stworzeniu kopii przy zamykaniu programu,
  • możemy zaznaczyć opcję automatycznego wysyłania każdej stworzonej kopii do eArchiwum (zalecamy zaznaczenie tej opcji, żeby nie trzeba było wysyłać ręcznie).

Sekcja – Informacje o eArchiwum
Klikamy „Uruchom eArchiwum”, a następnie:

earchiwum-tworzenie
  • wybieramy pakiet (14 dni testujesz za darmo) Cennik zakupu pakietów,
  • podajemy NIP firmy (powinien pojawić się automatycznie),
  • podajemy numer telefonu i adres e-mail (należy pamiętać, żeby podać prawidłowe, gdyż będą wymagane w celu odzyskania hasła dostępu do eArchiwum),
  • klikamy „Utwórz eArchiwum”,
  • pojawienie się komunikatu o poprawnym utworzeniu eArchiwum oznacza pomyślne wykonanie zadania i możliwości korzystania ze zdalnej kopii bezpieczeństwa.

W tym czasie na maila zostaną wysłane 2 wiadomość:

  • z fakturą PROformą na wykupienie usługi,
  • z hasłem dostępu do eArchiwum (zachowaj tego maila, bo hasło będzie potrzebne do ewentualnego zalogowania się do eArchiwum i odzyskania kopii).

Na żółtym polu znajdują się informacje o ważności usługi, dostępnym miejscu oraz limicie transferu.

Sekcja – Lista kopii na serwerze

earchiwum-listakopii
Znajdują się tu wszystkie kopie wykonane w programie z informacją o rozmiarze i dacie utworzenia. Kolumna „eArchiwum” informuje czy kopia jest wysłana na serwer czy nie, natomiast kolumna „Na dysku” mówi o tym czy kopia znajduje się lokalnie na dysku czy nie.
W kolumnie „Opcje” mamy możliwość:

wyslijwysłania kopii z dysku do eArchiwum
pobierzpobrania kopii z eArchiwum na dysk lokalny
usunearchiwumusunięcia kopii z eArchiwum
usunlokalneusunięcia kopii lokalnej
reloadwczytania wybranej kopii.

Na dole okna po prawej stronie znajduje się dodatkowo opcja „Wykonaj kopię”, która pozwala na stworzenie kopii w dowolnym momencie.

Jak pobrać kopię z eArchiwum w razie awarii, zawirusowania lub kradzieży komputera?
Wystarczy zainstalować i aktywować program, wejść w zakładkę Narzędzia-> Kopia bezpieczeństwa z funkcją eArchiwum, zalogować się używając NIPu firmy oraz hasła otrzymanego na maila podczas zakładania eArchiwum i wczytać aktualną kopię.

Jak odzyskać hasło dostępu do eArchiwum?
Kliknij „Zaloguj się do eArchiwum” -> wybierz „przypomnij hasło” i podaj adres mailowy wskazany przy tworzeniu eArchiwum. Jeśli adresy będą się zgadzać, otrzymasz maila z przypomnieniem hasła.