Domyślny sposób wyliczania podatku VAT
Domyślny sposób wyliczania podatku VAT
W programie możemy ustawić w jaki sposób ma zostać policzony VAT na wystawianej fakturze. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, do wyboru mamy dwie opcje:
- suma kwot cząstkowych podatku VAT pochodzących z poszczególnych pozycji:
W tym przypadku VAT jest liczony dla poszczególnych pozycji, a potem dodawany słupkowo do wyliczenia całkowitej wartości VATu. Następnie wartość netto jest sumowana z wartością wyliczonego VATu, by otrzymać wartość brutto.
- suma stawek VAT od całkowitej wartości sprzedaży z poszczególnych stawek:
W tym przypadku wartość VAT została obliczona na podstawie wartości netto, czyli wartość netto * procent stawki VAT = wartość VAT. Następnie do wartości netto jest dodana wartość wyliczonego VATu, by otrzymać wartość brutto.
Poniżej print screen pokazujący w którym miejscu można to zmienić:
Inne podobne tematy
Brak możliwości zapisania dokumentu
Problemem jest jedna z aktualizacji systemu operacyjnego o numerze KB4484127 (office 2007/2010) lub KB4484119 (office 2013) lub KB4484113 (office 2016), Microsoft przekonuje, że wie o istnieniu problemu i jest w trakcie usuwania jego skutków. Na chwilę obecną...
Co zrobić jak nie mamy wglądu do wystawionych dokumentów
Co zrobić gdy "znikną faktury"?. Najczęściej jest to związane z widocznością samych dokumentów lub też z brakiem uprawnień co do samego wglądu w dokumenty. W pierwszej kolejności prosimy zalogować się na użytkownika ‘admin’ i sprawdzić jaki został ustawiony zakres...
Jak wpisać PESEL do faktury?
Wpisanie numeru PESEL do faktury jest możliwe jeżeli faktura została już zapisana w programie oraz bezpośrednio z poziomu tworzenia nowej faktury. Jak wpisać PESEL do faktury? Wystarczy w polu "Dane nabywcy" wybrać z rozwijanej listy "PESEL" i w polu obok wpisać...