Baza na serwerze MEGA-TECH
Co potrzebujemy ?
Wystarczy odpowiednia ilość licencji na program do faktur Faktura Small Business Standard lub Faktura Small Business Pro, internet i baza na zewnętrznym serwerze. Utrzymanie takiej bazy na naszym serwerze kosztuje niewiele, a dane są bezpieczne i aktualizowane na bieżąco na każdym podłączonym stanowisku.
Aktualny cennik tutaj: https://www.mega-tech.com.pl/cennik/
Jak uruchomić wersję sieciową?
Zamów bazę danych MySQL od razu podczas składania zamówienia na licencję na program lub zgłoś się do nas telefonicznie bądź mailowo. Po otrzymaniu wpłaty, na wskazanego maila prześlemy konfigurację do bazy.
W celu konfiguracji połączenia należy wejść w ikonę “Dane Twojej Firmy” -> “Podłącz do bazy sieciowej”, a następnie:
– zaznaczyć checkbox Włącz wersję sieciową,
– zaznaczy chceckbox Włącz szyfrowane połączenie SSL,
– uzupełnić wymagane pola (nazwa serwera, login, hasło, nazwa bazy) według przesłanych na maila danych,
– kodowanie bazy zostawić puste,
– port ustawić na 3306,
– kliknąć Podłącz do bazy sieciowej.
Powinna pojawić się informacja o poprawnym połączeniu z bazą. Jeśli wyskoczy jakiś błąd, należy upewnić się czy wszystkie pola są wypełnione poprawnie i spróbować połączyć się jeszcze raz.
Jak zaimportować dane z wersji lokalnej do sieciowej?
Po ponownym uruchomieniu w programie nie będzie żadnych danych. Jeśli aplikacja działała wcześniej w wersji lokalnej, możemy zaimportować dane do wersji sieciowej. Opiszemy krok po kroku jak to zrobić:
- w Danych firmy wpisujemy NIP,
- ponownie klikamy “Podłącz do bazy sieciowej”,
- klikamy “Migracja danych pomiędzy bazami”,
- krok 1 mamy już za sobą, więc przechodzimy do kroku 2 i wybieramy plik programu Access, który chcemy wczytać (domyślnie jest to plik baza.mdb i znajduje się w katalogu MEGA-TECH na dysku C:\),
- przechodzimy do kroku 3 i wskazujemy kierunek exportu, czyli “lokalna -> sieciowa”.
Jeśli wyskoczy jakiś błąd, należy upewnić się czy wskazaliśmy odpowiedni plik. Jeśli dane zostaną zaimportowane poprawnie, otrzymamy odpowiedni komunikat. Możemy upewnić się czy w programie są wszystkie dokumenty, klienci i towary itp.
W celu korzystania z tej samej bazy na pozostałych stanowiskach, konfigurujemy połączenie z bazą w taki sam sposób, ale nie robimy już migracji. Wszystkie dane powinny pojawić się w programie zaraz po podłączeniu do bazy.
Zalety posiadania bazy na serwerze MEGA-TECH
Inne podobne tematy
Jak aktywować program?
Należy ściągnąć ze strony internetowej www.mega-tech.com.pl odpowiedni program w wersji demo, a następnie wprowadzić poprawne dane firmy. W oknie głównym klikamy na napis "aktywuj program" na czerwonym pasku i:- jeśli posiadamy internet wpisujemy otrzymany mailem i na...
Jak dodać drugą firmę w programie?
Nie wiesz jak dodać drugą firmę w programie? Poniżej odpowiedź. W celu dodania kolejnej firmy w programie należy wejść w zakładkę "Firma" (w lewym górnym rogu) -> "Dodaj nową firmę" i wpisać dane drugiej firmy. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli firma ta posiada inny...
Jak odzyskać klucz aktywacyjny?
Jeżeli jest nam potrzebny klucz aktywacyjny programu a nie wiemy skąd go wziąć wystarczy odszukać fakturę zakupową za program Faktura Small Business i odczytać kod z pola "uwagi" lub skontaktować się z działem sprzedaży pod numerem 513-253-253. Inne podobne...