Optymalizacja i Pozycjonowanie

Pozycjonuj si─Ö z nami!

Pewnie nie raz zastanawia┼ée┼Ť si─Ö jak to mo┼╝liwe, ┼╝e po wpisaniu kilku s┼é├│w w wyszukiwark─Ö Google wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö wyniki, kt├│re idealnie s─ů dopasowane do twojego zapytania? ┬á

Możliwe, że nurtowały cię pytania:

  • dlaczego niekt├│re strony s─ů widoczne ÔÇ×odrazuÔÇŁ (na pierwszej stronie wyszukiwarki), a inne na kolejnych?
  • co decyduje o tej kolejno┼Ťci?
  • dlaczego niekt├│re witryny s─ů wysoko w wynikach wyszukiwania a inne nieco ni┼╝ej, b─ůd┼║ wcale nie s─ů widoczne?┬á

Spieszymy z odpowiedziami.

seo

U┼╝ytkownik szukaj─ůcy interesuj─ůcego go zagadnienia np. zwrotu ÔÇ×program do fakturÔÇŁ wpisuje tekst w wyszukiwark─Ö Google. Wpisywany tekst to tzw. fraza kluczowa (s┼éowa kluczowe).┬á

Nast─Öpnie oczom u┼╝ytkownika pojawiaj─ů si─Ö r├│┼╝ne wyniki wyszukiwania. W pierwszej kolejno┼Ťci zobaczy─ç mo┼╝na strony z tzw. p┼éatnymi wynikami wyszukiwania. S─ů to p┼éatne reklamy.┬á

Na wskazanej frazie b─Ödzie wygl─ůda─ç to nast─Öpuj─ůco:

program do faktur

Poni┼╝ej p┼éatnych wynik├│w wyszukiwania u┼╝ytkownik nie widzi ju┼╝ reklam tylko tzw. organiczne wyniki wyszukiwania. W momencie, gdy do wyszukiwarki zostanie wpisana fraza ÔÇ×program do wystawiania faktur zwolnionych z vatÔÇŁ w organicznych wynikach wyszukiwania (wyst─Öpuj─ůcych bezpo┼Ťrednio po p┼éatnych reklamach) widok b─Ödzie nast─Öpuj─ůcy:

program do wystawiania faktur

Czym jest SEM?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli tzw. SEM (ang. Search Engine Marketing) to zestaw dzia┼éa┼ä marketingowych, kt├│re s┼éu┼╝─ů osi─ůganiu jak najwy┼╝szych pozycji np. wspomnianych fraz kluczowych:

  • w organicznych wynikach wyszukiwania znanych wyszukiwarek, czyli tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz
  • p┼éatnych wynikach wyszukiwania (reklamach p┼éatnych za klikni─Öcie w link), czyli tzw. PPC (ang. Pay Per Click).
sem

┬áFrazy kluczowe to s┼éowa najwa┼╝niejsze w dzia┼éalno┼Ťci firmy, na kt├│re dane przedsi─Öbiorstwo chce znale┼║─ç si─Ö wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania i np. by─ç widocznym w p┼éatnych wynikach wyszukiwania i reklamach. S┼éowa te powinny by─ç zgodne z dzia┼éalno┼Ťci─ů przedsi─Öbiorstwa oraz z tre┼Ťciami, kt├│re widoczne s─ů na stronie, b─ůd┼║ o kt├│re dana strona zostanie zaktualizowana. Tre┼Ť─ç na stronie to kluczowy sk┼éadnik pozycjonowania strony.

SEM = SEO + PPC

SEO = Optymalizacja (działania on-page) + Pozycjonowanie (działania off-page)

Promocja witryny w naturalnych i p┼éatnych wynikach wyszukiwania jest procesem z┼éo┼╝onym. SEO to sk┼éadowa d┼éugoterminowych dzia┼éa┼ä marketingowych prowadzanych na stronie internetowej oraz poza ni─ů. Pozycjonowanie jest procesem, kt├│ry wymaga zmian w kodzie ┼║r├│d┼éowym witryny, zamieszczania na niej u┼╝ytecznych tre┼Ťci oraz pozyskiwania warto┼Ťciowych link├│w.

Jakie s─ů zalety SEO?

Długofalowe pozycjonowanie witryny przyczynia się do rozwoju firmy. Poniżej kilka przykładów, dlaczego dbanie o wynik SEO jest istotny.

budowanie marki i wizerunku
zauwa┼╝alno┼Ť─ç
ruch na stronie
przewaga nad konkurencj─ů
seo i sem

Pozycjonowanie lokalne

Promocja strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania na rynku lokalnym to najlepsze rozwi─ůzanie dla firm, kt├│rym zale┼╝y na pozyskiwaniu klient├│w z najbli┼╝szej okolicy. Z lokalnego SEO korzystaj─ů np. warsztaty samochodowe, fryzjerzy czy lokale gastronomiczne. Pozycjonowanie lokalne dotyczy rozpowszechniania marki oraz wybranych s┼é├│w kluczowych w obr─Öbie danego miasta np. ┼üodzi.

pozycjonowanie lokalne

W lokalnym SEO opr├│cz zmian na stronie oraz pozyskiwania warto┼Ťciowych link├│w np. z lokalnych serwis├│w wa┼╝na jest np. widoczno┼Ť─ç firmy w us┼éudze Google Moja Firma. Utworzenie wizyt├│wki firmy pozwala na wyr├│┼╝nienie jej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Potencjalny klient bez trudu b─Ödzie m├│g┼é wyznaczy─ç tras─Ö do np. interesuj─ůcego go sklepu, czy bezpo┼Ťrednio w szybki spos├│b si─Ö z nim skontaktowa─ç.

Optymalizacja witryny (działania on-page)

Strona odpowiednio zoptymalizowana pod k─ůtem wyszukiwarek w internecie to taka, kt├│ra zawiera m.in.:

  • meta znaczniki przyjazne wyszukiwarkom,
  • aktualizowane tre┼Ťci np. opisy produkt├│w, zakres ┼Ťwiadczonych us┼éug itp.,
  • regularnie prowadzony blog b─ůd┼║ dodawanie oryginalnych tre┼Ťci,
  • kr├│tkie i przyjazne wyszukiwarkom adresu url,
  • integracj─Ö z mediami spo┼éeczno┼Ťciowymi.

W┼éa┼Ťciwe zoptymalizowanie witryny pod k─ůtem wyszukiwarek internetowych to fundament do przeprowadzania dalszych dzia┼éa┼ä zwi─ůzanych z pozycjonowaniem off-page.

Pozycjonowanie witryny (działania off-page)

Dzia┼éania zewn─Ötrzne (off-page) to przede wszystkim pozyskiwanie link├│w (cz─Östo z tematycznych forum, czy poprzez artyku┼éy sponsorowane) do promowanej strony. Zdobycie warto┼Ťciowych odno┼Ťnik├│w jest kluczowe dla zbudowania i umocnienia pozycji strony i rozpoznawalno┼Ťci marki w┼Ťr├│d potencjalnych klient├│w. Pozycjonowanie witryny to tak┼╝e analiza dotychczasowych stron, kt├│re zawieraj─ů odno┼Ťniki do wskazanej witryny oraz dzia┼éa┼ä stron konkurencyjnych w tym zakresie.

Monitorowanie strony w zakresie jest widoczno┼Ťci w naturalnych i p┼éatnych wynikach wyszukiwania jest bardzo wa┼╝nym sk┼éadnikiem pozyskania nowego klienta. Przedsi─Öbiorca, kt├│remu zale┼╝y na rozwoju w┼éasnej firmy powinien skupi─ç si─Ö opr├│cz dzia┼éa┼ä sprzeda┼╝owych r├│wnie┼╝ na marketingowych. Po┼é─ůczenie tych dw├│ch element├│w znacznie wp┼éywa na rozw├│j firmy w d┼éugim okresie.

optymalizacja

Jakie informacje do pozycjonowania?

Firma, kt├│ra decyduje si─Ö na pozycjonowanie cz─Östo proszona jest o podanie informacji takich jak np.:

  • adres strony internetowej, kt├│ra b─Ödzie pozycjonowana,
  • narz─Ödzia, z kt├│rych strona korzysta np. Google Analytics, Google Search Console, Google Ads (dawniej Google AdWords) czy Google Moja Firma,
  • frazy kluczowe, kt├│re s─ů zgodne z dzia┼éalno┼Ťci─ů firmy, widocznych na stronie internetowej, kt├│ra b─Ödzie pozycjonowana.

Jakie czynniki wp┼éywaj─ů na pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie organiczne wp┼éyw maj─ů takie czynnik jak np.:

  • obecna budowa strony www (np. obecno┼Ť─ç meta znacznik├│w odpowiadaj─ůcych wyszukiwaniom, odpowiednio zoptymalizowane grafiki, integracja z social media czy obecno┼Ť─ç tre┼Ťci odpowiadaj─ůcych pozycjonowanym frazom),
  • konkurencyjno┼Ť─ç bran┼╝y, w tym trudno┼Ť─ç i ilo┼Ť─ç s┼é├│w kluczowych, na kt├│re strona ma by─ç pozycjonowana,
  • wiek domeny,┬á
  • ilo┼Ť─ç i jako┼Ť─ç dotychczas pozyskanych link├│w czy to social media, forum internetowych czy z artyku┼é├│w sponsorowanych.
pozycjonowanie witryny
pozycjonuj si─Ö z nami
Optymalizacja i Pozycjonowanie
4.6 (92.66%) 79